29 Nisan 2010 Perşembe

Bir Zurna Macerası - Bölüm I

Bu haftasonu 3 günlük tatili fırsat bilerek hep aklıma takılan birçok işi yapmaya çalıştım. İyi de oldu gerçekten de. 1 aydır Zurnacığın araç muayenesini aksatıyordum, neden bilinmez sanki muayeneden geçemeyecek gibi geliyordu. Üstelik son 2 hafta frenlerim de ötmeye başlamıştı. Böylece ben de iyice korkmaya başladım. Herhalde muayene istasyonlarının Alman sistemine geçmesi ve benim minik Zurnacığımın artık külüstürlüğe yaklaşması beni korkutuyordu.

Binbir endişeyle Cumartesi sabahı saat 9:30'da Sevgilimle buluştuk. Önce İvedik Oto Sanayi Bölgesi'ndeki Ercan Ustamıza gittik. Ustamız sağolsun tepeden tırnağa kontrollerini yaptı, balatalarımızı değiştirdi, far ayarlarımızı yaptı ve bizi muayeneye hazır hale getirdi. Biz de İvedik TuvTurk'ün yolunu tuttuk.

İstasyona ulaşınca öncelikle aracınızı dışarıda bırakıp sıra numarası alıyorsunuz. Aldığınız bu numarayla gişeye giderek muayene ücreti ve varsa ceza ödemenizi yapıyorsunuz. Ödeme noktasına girdiğimizde önümüzde 100 kişiye yakın sıra vardı ve randevu saatimize 45 dakika vardı. "Yetişir miyiz, yetişmez miyiz" diye düşünürken saat 12:20 oldu (randevumuz 12:30daydı) ve önümüzde hala 45 kişi vardı. Bir anda numeratör randevusu 12:30da olanlara öncelik verdi ve biz 4. olduk. 5 dakikada hallettik işimizi, harikaydı :)

Ödememizi yaptıktan sonra arabamızı muayene istasyonundan içeri sokabildik ve aynı numaramızla bu sefer istasyonda sıraya girdik. Aynı sistem burada da işledi. 1117'deyken bir anda 1258'e çıktı. Bizim numaramız 1254'tü, Sevgilim koşa koşa görevli birisine gitti ve bizim numaramızı da işleme aldılar :D

Muayene süresi çok kısa idi, 15-20 dak içinde arabanın altına üstüne baktılar ve hafif kusurlu olarak (tek kusurumuz bu ne demek acaba?) teslim ettiler. Normalde bir muayene işlemi burada son buluyor; ancak bizim ruhsatımızın ilgili bölümünde yer kalmadığı için yeni ruhsat çıkartmak zorundaydık. Zaten bu yüzden muayeneye gelmeden önce Emniyet'ten Ek-1 Belgesini alıp doldurtmuştum. Şimdi muayenemiz tamamlandığına göre sıra tekrar Emniyete gidip ruhsatı çıkartmakta. Bu sabah bir heves kalkıp gittim; fakat saat 11'de günlük işlem hacimleri dolduğundan bana sıra numarası vermedi.. Yarın erkenden 7:30 gibi tekrar gitmeyi planlıyorum.. Umarım halledebilirim.....

P.S. Muayene işlemleri hakkında çooooook detaylı bilgi için bir blog.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder